۱۳۹۱ دی ۲۸, پنجشنبه

توی خونۀ شمارۀ چند هستیم؟!


توی خونۀ شمارۀ چند هستیم؟!















تازگی‎ها به پیشنهاد یکی از دوستام، واسۀ دخترم یه جدول صد خونه‎ای درست کردم که درست مثل بازی مار و پله از صفر تا صد در ده ردیف شماره گذاری شده. این جدول و روی یخچال خونمون چسبوندم و یه مهرۀ مغناطیسی هم ابتدای اون ( قبل از خونۀ شمارۀ 1) قرار دادم و بعد براش توضیح دادم که اگه کارهای خوب کنی، به تناسب اون کاری که انجام دادی یک، دو و حتی سه خونه جلو می‎ری و اگر خدای نکرده کار بدی بکنی، باز به تناسب اون کار زشت، یک یا چند خونه عقب می‎ری. بعد هم جایزه‎ها و پاداش‎هایی رو لا به لای این جدول معرفی کردم که مثلاً اگه به خونۀ 20، 50 و یا 80 برسی هر کدوم چه پاداشی داره و نهایتاً در صورت رسیدن به خونۀ شمارۀ 100 یه جایزۀ فوق العاده و ویژه بهت می‎دم. آخر سر هم کارهای خوب و بد و انتظاراتی که ازش داشتم و نداشتم رو واسش مشخص کردم و گفتم از همین لحظه شروع شد.



الان مدتیه که شوق و انگیزه‎اش واسۀ انجام کارهای خوب و انجام ندادن کارهای بد خیلی بیشتر شده و مدام تلاش می‎کنه که خونه‎های بیشتری جلو بره و در عین حال خطایی هم نکنه تا عقب گردی نداشته باشه. همۀ همتّش این شده که زودتر به شماره‎هایی که براش وعدۀ جایزه و پاداش دادم برسه.



دیشب توی این فکر بودم که چه طرح خوبی شد و چه تأثیر خوبی داشت که یه لحظه چیز دیگه‎ای به ذهنم اومد. با خودم فکر کردم راستی راستی یه جورایی همین جدول رو هم خدا توی آسمون‎ها واسۀ همۀ ما طراحی کرده که با هر کار خوبی که می‎کنیم فرشته‎ها و ملائک مهره‎هامون رو جلو می‎برن و با هر کار بدی اون رو به عقب برمی‎گردونن. این جلو وعقب رفتن‎ها به واسطه‎های کارهای ما ادامه داره و داره تا اینکه لحظۀ آخر زندگی‎مون معلوم بشه بالاخره به خونۀ شمارۀ چند رسیدیم و چه پاداشی نصیب‎مون شده. قصه به همین سادگیه. با عبادت‎های خالصانه، احسان به پدر و مادر و شاد کردن دل دیگران و کارهایی از این دست به جلو میریم و یا هر خطا و ظلم و خیانتی و ... به عقب میریم.



من جدولی رو که درست کرده بودم، عمداً روی یخچال گذاشتم که جلوی چشم دخترم باشه تا مدام بهش یادآوری بشه که کجای کاره و چه کار باید بکنه. اما یه لحظه احساس کردم خودم اصلاً حواسم نیست که الان کجای این جدولم و چه کار دارم میکنم.





راستی من کجام؟ شما کجایید؟ توی خونۀ شمارۀ چند هستیم؟





=====================












ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum354/thread47660.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://www.hooraei.com/images/cwdo7vbmnf3odnhra2.jpg skyzare

هیچ نظری موجود نیست: