۱۳۹۱ دی ۱۷, یکشنبه

جايگاه سيدالشهداء در قلب پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله


جايگاه سيدالشهداء در قلب پيامبر اكرم صلى الله عليه و آله











شخصى بنام عمران ابن حصین گوید: پیامبر اکرم فرمود: اى عمران هر چیزى جایگاهى در دل دارد، هیچ چیزى در دل من هرگز همانند جایگاه این دو نوجوان (امام حسن و امام حسین ) نبوده است ، عرض کردم : این همه یا رسول الله ؟! حضرت فرمود:

اى عمران آنچه بر تو پوشیده است بیشتر است ، این خداوند است که به من دستور داده است این دو را دوست بدارم (۱).

امام هفتم موسى بن جعفر علیه السلام فرمود:

پیامبر اکرم دست حسن و حسین را گرفته فرمود: هر که ایندو جوان را و پدر و مادر این دو را دوست بدارد روز قیامت ، در درجه من است . (۲)

امام باقر علیه السلام فرمود: هرگاه پیامبر اکرم بر حسین وارد مى شد، او را بطرف خود مى کشید، سپس به حضرت امیر علیه السلام مى فرمود: او را بگیر، آنگاه خود را روى او مى انداخت و او را مى بوسید و در همان حال مى گریست !

امام حسین علیه السلام پرسید: پدر جان چرا گریه مى کنید؟ حضرت فرمود: پسرم ، جاى شمشیرها را مى بوسم ، عرض کرد: پدر جان مگر من کشته مى شوم حضرت فرمود: بخدا سوگند آرى ، تو و پدرت و برادرت کشته مى شوید(۳). الحدیث






نویسنده:سید محمد نجفى یزدى





پی نوشت:

۱- کامل الزیارات ص ۵۰

۲- کامل الزیارات ، ص ۵۳.

۳- کامل الزیارات ، ص ۷۰.






کتاب اسرار عاشورا





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum11/thread47286.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://hamaseh.erfan.ir/sound/imgarticle/48964_ghabr.bmp محبّ الزهراء

هیچ نظری موجود نیست: