۱۳۹۱ بهمن ۱, یکشنبه

تفرقه نرمی که دشمنان علیه شیعه و سنی به راه انداخته اند(عمر کشان از واقعیت تا افسانه)

تفرقه بینداز و حکومت کن.



همه می دانیم که این شعار انگیلسی ها در حکومت داری است.

البته با وجود این که همه این شعار را می دانیم ولی بازم هم در دام آن گرفتار می شویم.



دشمنان خواستار تفرقه بیشتر بین مذاهب اسلامی هستند من جمله این مذهب شیعه و سنی هستند.در حقیقت می توان گفت که این دو مذهب اصلی ترین و پر جمعیت ترین مذاهب اسلامی هستند.



بدونه مقدمه چینی دیگری به سراغ اصل مطلب می روم.



عمر کشان از واقعیت تا افسانه.




عُمرکُشان (در تداول عامه عمر کُشون) مراسمی است که برخی از شیعیان در تاریخ نهم ربیع الاول برگزار می‌کنند. برگزاری این مراسم در ایران ممنوع است



فلسفه



برپایی و شرکت برخی شیعیان در این مراسم با نیت سال روز مرگ عمر بن خطاب صورت می‌گیرد، این در حالی است که بنا بر بیشتر منابع تاریخی اهل سنت عمر در ۲۶ ذیحجه ترور شد و سه روز بعد (۲۹ ذیحجه) درگذشت و این مراسم در واقع با ۷۰ روز تاخیر برگزار می‌شود. به گفته آیت‌الله سید حسن مصطفوی، ۹ ربیع‌الاول در واقع سالروز قتل عمر سعد، قاتل حسین بن علی، به فرمان مختار ثقفی است که توسط عوام با خلیفه دوم اشتباه گرفته شده‌است.





اصلا آقا جان شما فرض کن 9ربیع مرگ خود خلیفه دوم باشه آیا این دلیل می شه که:

عده ای به این بهانه در این روز جمع شده و انواع فحش ها و ناسزاها رو نسیب جناب عمر می کنند.




آیا این کار به جز تفرقه میان مسلمانان حاصل دیگری دارد.

جز این است که این کار باعث کینه و کینه توزی میان مسلمانان می شود.

جز این است که این کار باعث شادی دل دشمنان اسلام می شود.

جز این است که این کار باعث ارائه تصویری زشت از اسلام شیعی در سرتاسر جهان می شود.

جز این است که این کار ما باعث در تنگنا قرار گرفتن شیعیانی که در میان اهل سنت زندگی می کنند می شود


(یکی از دوستانی شیعه بنده که در عربستان زندگی می کند تعریف می کرد و می گفت هر وقت از این مراسم ها در میان شیعیان برگزار می شود ما را در این جا تحت فشار قرار می دهند و حتی . . . ، (استغفرالله)حیف که زبان از بیان بعضی چیزها قاصر است).




یا آن طلبه شیعی(تندرو ای)که در زاهدان یا سیستان و بلوچستان دقیق یادم نیست کدام یک از این شهر ها بود بعد از برگزاری این خرافات در خانه اش توسط عده ای سنی و وهابی مذهب دزدید شده و در بیابان به آتش کشیده شده بود،خوب عده ای به آن می گفتن شهید،آیا به همچین کسی می شود گفت شهید!شهید راه چه،خرافات،تفرقه و یا ... وقتی بیشتر مراجع با این کار مخالفا چه لزومی دارد این کارها.




آیةالله ناصر مکارم شیرازی نیز در مورد این مراسم در استفتاءات خود نوشته است: اوّلًا: روایتی با عنوان رفع قلم در آن ایّام مخصوص، در منابع معتبر نداریم. روایت مزبور از نظر سند اعتباری ندارد.

ثانیاً: بر فرض، چنین چیزی باشد (که نیست) مخالف کتاب خدا و سنّت است، و چنین روایتی قابل پذیرفتن نیست، و حرام و گناه در هیچ زمانی مجاز نیست، و نباید به نام مقدّس اهل بیت (علیهم السلام) مجالس مشتمل بر گناه تشکیل داد. رفع قلم مخصوص به کودکان نابالغ و دیوانه‌ها و حالت خواب است، و‌ معاذ الله که ائمه معصومین (علیهم السلام) اجازه ارتکاب گناه به افراد در این ایّام یا غیر این ایّام داده باشند. و بر فرض اعتبار، معنای حدیث این است که اگر کسی لغزشی از او سر زد خداوند او را می‌بخشد، نه این که عمداً آلوده گناه شود.

ثالثاً: تولّی دوستان اهل بیت عصمت (علیهم السلام) و تبرّی از دشمنان آنها، جزء ارکان مذهب ماست؛ لکن تولّی و تبرّی راههای صحیحی دارد، نه این راههای خلاف، و نباید کاری کرد که شکاف در صفوف مسلمین بیفتد.




آیةالله میرزا جواد تبریزی هم در مورد این روایت معتقد است: «روایت مزبور صحیح نیست و فرقی بین ایام نیست و معصیت، معصیت است.»




آیةالله صافی گلپایگانی نیز در مورد پایکوبی و رقص در روز ۹ ربیع معتقد است: این روز "با سائر ایّام در این جهت فرقی ندارد و مورد رفع القلم نیست.




همچنین آیت‌الله مصطفوی می‌گوید این روایت بر ضد قرآن است و قابل قبول نیست. وی این افراد را با قوم لوط مقایسه می‌کند و می‌گوید گناه سوم قوم لوط، بعد از لواط و راهزنی، این بود که در مجالس‌شان (حتی به شوخی) سخن زشت و ناروا بر زبان می‌راندند.




آية الله محمدتقي بهجت (ره) درباره برگزاري مجالس به مناسبت حضرت زهرا سلام الله علیها (عیدالزهراء ) توصیه مي فرمودند كه به بیان فضایل اهل بیت (ع) بویژه حضرت زهرا (س) و بيان حدیث ثقلین پرداخته شود. به فرموده ايشان شيوه مرحوم آيت الله بروجردی رحمه الله نیز همين بوده است ؛ يعني بیان مشترکات میان شيعه و اهل تسنن و ترک مطاعن و مثالب یا لعن و سب آشکار .



آیت الله بهجت درباره برخي از رفتارها به نام عيدالزهرا فرمودند : " چه بسا ... این کارها موجب اذیت و آزار و یا قتل شیعیانی که در بلاد و کشورهای دیگر در اقلیت هستند گردد در اینصورت اگر یک قطره خون از آنها ریخته شود ما مسبب آن و یا شریک جرم خواهیم بود. "



آيت الله بهجت بر ضرورت دقت شيعيان در گفتار و رفتار تاكيد بسیاري داشتند كه مبادا موجب تحريك اهل سنت شود و بسيار بر تقیه عملی و قولی تاکید مي كردند اما تقیه و تزلزل قلبی را حرام می دانستند.



منبع : کتاب "در محضر حضرت آیت الله العظمی بهجت " ، نوشته محمدحسین رخشاد ، ص 138 نکته شماره 198



آیت الله سیستانی
من [ در زمان طلبگي ] نزد شيخ احمد الراوي كه از علماي اهل سنت در سامرا بود درس خواندم و به ذهنم خطور نكرد كه ايشان پيرو مذهب ديگري بودند. همچنين به برخي از پزشكان كه از اهل سنت بودند مراجعه مي كرديم و چون ما از طلاب علوم ديني بوديم از ما پول ويزيت نمي گرفتند و اصلا فكر نمي كردند كه ما شيعه هستيم يا سني. ... بايد بر مشتركات تمركز كنيد و دليلي ندارد به مسائل اختلافي بپردازيد. مشاركت كردن در ايجاد تفرقه حتي به اندازه يك كلمه يا نصف كلمه جايز نيست. واجب است كه از ادبيات تشنج آفرين پرهيز شود.





حال عده ای تندرو آمده اند و در مقابل حرف مراجع حرف دیگر می زنند.

یکی از دوستان که از روی کنجکاوی به دعوت یکی از دوستانش به این مراسم که توسط یکی از هئیتهای مذهبی برگزار می شد رفته بود تعریف می کرد که

خری را به مراسم آوردن و گفتند این عمر است،هرکه هر چه دلش می خواهد(فحش و ناسزا) به آن بگوید،عده ای هم که به مرز جنون رسیده بودند خر بی نوا را به باد کتک می گرفتند،خوب این یعنی چه !!!



آیا اسلام(قرآن و ائمه)به کسی چنین حقی را داده اند.




و این گونه است که جنگ نرمی که شیطان و دشمنان اسلام علیه مسلمانان به راه انداخته اند به پیروزی می رسد.(امیدوارم ما جزو افرادی که بدعت در دین می آورند نباشیم)

اللهم عجل الولیک الفرج

olive 1/11/1391





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum281/thread47759.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://ifttt.com/images/no_image_card.png olive

هیچ نظری موجود نیست: