۱۳۹۱ دی ۲۷, چهارشنبه

نظر علامه طباطبایی درباره همسرش


نظر علامه طباطبایی درباره همسرش





نقل قول:








علامه طلاطبایی گفت: "مرگ حق است. همه باید بمیریم. من برای مرگ همسرم گریه نمی‌كنم. گریه من برای كدبانوگری و محبت‌های خانم است. ما زندگی پر فراز و نشیبی داشتیم. "






به گزارش شیعه، رفتار و برخورد علما با همسر و خانواده خود همواره بر اساس اصول دینی و اسلامی بوده و دانستن شیوه آنان در این گونه تعامل و برخوردار، جالب و مفید به نظر می رسد.



برای نمونه در مورد علامه سید «محمدحسین طباطبایی» نویسنده تفسیر مشهور المیزان، گفته می‌شود: همسر علامه كه از دنیا رفت، علامه بیش از حد و عجیب گریه و بی‌تابی می‌كرد. گفتند شما ما را به صبر در مصائب نصیحت می‌كردید، چرا این قدر گریه می‌كنید؟



گفت: "مرگ حق است. همه باید بمیریم. من برای مرگ همسرم گریه نمی‌كنم. گریه من برای كدبانوگری و محبت‌های خانم است. ما زندگی پر فراز و نشیبی داشتیم. "



"در نجف اشرف با سختی‌هایی مواجه می‌شدیم و من از حوائج زندگی و چگونگی اداره آن بی‌اطلاع بودم. اداره زندگی به عهده خانم بود. در طول مدت زندگی ما هیچ‌گاه نشد خانم كاری بكند كه من حداقل در دلم بگویم كاش این كار را نمی‌كرد. یا كاری را ترك كند كه بگویم كاش این عمل را انجام داده بود. در تمام دوران زندگیم هیچ‌گاه به من نگفت چرا فلان عمل را انجام دادی یا چرا ترك كردی؟"







ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum76/thread47621.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://ifttt.com/images/no_image_card.png خادم المهدی(عج)

هیچ نظری موجود نیست: