۱۳۹۱ دی ۱۸, دوشنبه

عیادت و اطعام خدا



رحم پیامبر

پیامبر اکرم (ص) درباره عاطفه رحم فلسفه ای مطرح می کند که آن را در سطحی بالاتر از همه فضائل انسانی قرار می دهد و عمل منبعث از رحم را از پاکیزه ترین نوع عبادت به شمار می آورد زیرا در نظر محمد (ص) عملی منبعث از رحم که در جهت خیر و منفعت بشریت انجام شود، خدا آن را به عنوان هدیه ای تلقی می کند که از سوی بندگان به پیشگاه او تقدیم شده است.

چنانچه هر گاه به عیادت بیمار رویم چنان است کا به عیادت خدا رفته ایم و هر زمان که گرسنه ای را اطعام کنیم گوئی که خدا را اطعام کرده ایم.

پیمبر (ص) در این باره می گوید:



خدای عزوجل بروز قیامت می گوید:

ای فرزند آدم! من بیمار شدم، پس تو مرا عیادت نکردی.

او می گوید:

پروردگارا چگونه تو را عیادت کنم در صورتی که تو پروردگار همه عوالم وجودی؟

خدا می گوید:

آیا ندانستی که بنده من بیمار شد، پس تو او را عیادت نکردی. آیا ندانستی که اگر تو او را عیادت می کردی هر آینه مرا نزد او می یافتی؟



ای فرزند آدم من از تو طعام طلبیدم، پس تو مرا اطعام نکردی.


او می گوید:

پروردگارا چگونه تو را اطعام کنم در صورتی که تو پروردگار همه عوالم وجودی؟

خدا می گوید:

آیا ندانستی که فلان بنده من از تو طلب طعام کرد پس تو او را اطعام نکردی. آیا ندانستی که اگر او را اطعام می کردی هر آینه آن را نزد من می یافتی؟



ای فرزند آدم من از تو آب طلبیدم، پس تو مرا سیراب نکردی.

او می گوید:

پروردگارا چگونه تو را سقایت کنم در صورتی که تو پروردگار همه عوالم وجودی؟

خدا می گوید:

فلان بنده من از تو آب طلبید پس تو او را سیراب نساختی. الا که اگر تو او را سقابت کرده بودی هر آینه آن را نزد من می یافتی...!




کتاب پیامبر رحمت

صفحات 34 و 35











ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum295/thread47347.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://ifttt.com/images/no_image_card.png صبح موعود

هیچ نظری موجود نیست: