۱۳۹۱ دی ۲۴, یکشنبه

۲۰ دقیقه وقت بگذارید تا فقیه از دنیا بروید

۲۰ دقیقه وقت بگذارید تا فقیه از دنیا بروید







پیامبر اکرم (ص) فرمود:«هر کسى چهل حدیث براى امت من حفظ کند، تا ایشان از آنها سود ببرند، خداى او را در روز قیامت فقیه و عالم برمى‏انگیزد.» به اعتقاد شیعیان که از قرآن و ارشاد پیامبر اکرم (ص) نشأت مى‏گیرد، قرآن منهاى اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السّلام ، بدعتی در دین مبین اسلام است. در روز شهادت امام رضا علیه السلام قصد داشتم دلنوشته برایشان بنویسم گفتم از لسان پر عیب و نقص خودم حرف بزنم جز تلف شدن وقت برای بیننده و شنونده چیز دیگری ندارد.گفتم بهتر است به روایت پیامبر عمل کنم و روایاتی از عالم آل محمد بیان کنم تا باشد که ما را هم جز فقیهان امت پیامبر رحمت بنویسند.















و در اهمیت ذکر روایت رسول خدا فرموده اند:

«خداى جانشینان مرا رحمت کند، گفته شد: اى فرستاده خداى جانشینان شما چه کسانى هستند؟پیامبر اکرم (ص) فرمود: کسانى که سنّت مرا زنده نگاه مى‏دارند و آن را به بندگان خدا آموزش مى‏دهند.» محققان بزرگ و دانشمندان اسلامى مانند صاحبان کتب وسایل الشیعه، بحار الانوار، اصول کافى، احتجاج، غرر الحکم، تحف العقول، خصال و… نیز که به شوق اطاعت از پیامبر و قرار گرفتن در ردیف جانشینان آن بزرگوار به تألیف و تدوین چنان آثار بزرگى پرداخته اند.
پس چه نیکوست ۲۰ دقیقه وقت بگذاریم و در روز شهادت امام رضا ۴۰ حدیث از ایشان بخوانیم تا فقیه از دنیا برویم.




وبلاگ انعکاس





ادامه مطلب ....



http://www.nooreaseman.com/forum169/thread47517.html



منبع:انجمن هاي سياسي مذهبي فرهنگي نورآسمان



تبادل لينك



به گروه اسلامی ما در گوگل بپیوندید تا همیشه با هم باشیم


http://karamad.info/wp-content/uploads/2013/01/emamrezarevayat2-300x168.jpg محبّ الزهراء

هیچ نظری موجود نیست: